مرکز شماره 3 آبادان از سال 1374 در پارک قدس افتتاح گردید و تا کنون فعالیتهای خود را در کارگاههای فرهنگی ، هنری و ادبی ادامه داده است .

در حا ل حاضراین مجموعه دارای  15992  جلد کتاب با مساحتی بالغ بر 760 مترمربع و دارای 2 سالن مطالعه و4 اتاق مخصوص برگزاری کارگاه و 1 سالن

اجتماعات می باشد .

  • ارائه خدمات :

اجرای فعالیتهای فرهنگی – هنری ویژه گروههای سنی 4 تا 18 سال با انجام فعالیتهای حقیقی و مجازی برای اعضا و برگزاری کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی – هنری و ادبی می باشد .

  • بخش های مرکز :

سالن ورودی، سالن مطالعه کودک ، سالن مطالعه نوجوان ، سالن اجتماعات ، 4 اتاق ویژه برگزاری کارگاهها .

  • امکانات کارگاهی : یک کارگاه هنری
  • خدمات فراگبر : ندارد
  • روز و ساعت فعالیت :

مرکز یک شیفت و از ساعت 8 الی 14 فعالیت می کند . روزهای زوج ویژه دختران وروزهای فرد ویژه پسران می باشد .

  • پرسنل :

1 نفر خدمات ، 1 نفر مسئول مرکز ، 2 نیروی فرهنگی ، 1 نیروی هنری .

  • شرایط عضویت :

پرداخت شهریه 12000 تومان در مرکز حقیقی .

نشانی : آبادان – ایستگاه 4 – پارک قدس – نبش بهار 21 – کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان .   (  تلفن : 53330012  )

مسئول مرکز : مرضیه ململی نوترکی

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1400/04/03 - 12:53
  • تعداد بازدید: 5687
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سی و دومین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا کانون اهواز مجازی برگزار شد

سی و دومین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سی و دومین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان و با حضور فردین کوراوند نویسنده، منتقد ادبی و پژوهشگر خوزستانی، مدیر کل، معاون فرهنگی، کارشناسان و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان خوزستان و  اعضای مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

کوراوند  در این نشست گفت: در داستان نویسی زاویه دید اول شخص، یکی از بهترین منظرگاه‌ها برای بیان احساسات شخصی و درونی است و برای صاحب اثر از این نظر، سهولت ایجاد می‌کند؛ اما دست نویسنده را در روند انتقال اطلاعات می‌بندد و باید دقت داشته باشیم که هنگام استفاده از این زاویه دید برای نوشتن، اطلاعات را طبیعی و با ظرافت و دقت انتقال دهیم.

او با اشاره به این‌که معما گونگی در داستان و انتقال قطره چکانی اطلاعات، می‌تواند تعلیق و جذابیت را تقویت کند، افزود: با استفاده از این تکنیک و انتخاب سوژه از میان امور عادی و معمولی می‌توان داستان موفق و قابل قبولی نوشت.

این منتقد ادبی اضافه کرد: در واقع بیرون کشیدن کارکردهای داستانی از زندگی روزمره و اتفاقات معمولی می‌تواند تکنیک سازنده و موثری باشد.

وی در ادامه توضیح داد: گاهی حتی نوشتن خاطرات و استفاده از چهارچوب خاطره می‌تواند موثر واقع شود به شرطی که با عناصر داستانی ادغام شده و حوادث ما به ازای معنایی داشته باشند یعنی با استفاده از تناسب ها و روابط داستانی، تعالی یابند و متن روایی آن‌ها با ظرافت‌های داستانی تکامل یابد.

این نویسنده و منتقد ادبی در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث کارکرد حدیث و جملات قصار و کلیدی در داستان پرداخت و بیان کرد: احادیث و جملات قصار یا روان شناختی باید با ظرافت و احتیاط در داستان جای بگیرند چرا که کار داستان، گفتن مستقیم معارف و پیام ها نیست و با انتقال مستقیم مفاهیم ارزش داستانی کم می‌شود.

بر اساس این گزارش، فاطمه نصیری راسفندی، روژان رستمی، آوا احمدی و سوفیا رضایی از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خود در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی فاطمه رشیدی برگزار شد و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت